Πριν από 34 ολόκληρα χρόνια, ο κορυφαίος Νίκος Δήμου είχε γράψει στο βιβλίο του «Η δυστυχία του να είσαι Έλληνας»: «Ο Έλληνας, όταν βλέπει τον εαυτό του στον καθρέφτη, αντικρίζει είτε τον Μεγαλέξαντρο, είτε τον Κολοκοτρώνη, είτε (τουλάχιστον) τον Ωνάση. Ποτέ τον Καραγκιόζη…».
Την περασμένη Δευτέρα στην ψηφοφορία του ΣΚΑΪ για τους «Μεγάλους Έλληνες», πρώτος αναδείχθηκε ο Μεγαλέξαντρος και δεύτερος ο Κολοκοτρώνης!..
Mε την ευκαιρία παραθέτω (και προσυπογράφω) την άποψή του για τον... μεγαλύτερο Έλληνα, όπως αυτή εκφράστηκε στο μπλογκ του: «Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ψηφοφορία του Σκάι δεν πρώτευσε ένας άνθρωπος, αλλά ένας μύθος. Για τον άνθρωπο Αλέξανδρο ξέρουμε ελάχιστα και πολύ αντιφατικά από μαρτυρίες μόνο μεταγενέστερων (τρεις και τέσσερες αιώνες μετά έγραψαν γι αυτόν). Αλλά ο μύθος ζει και βασιλεύει.
Οι Άγγλοι ψήφισαν τον Τσώρτσιλ, οι Γάλλοι τον Ντε Γκώλ, οι Γερμανοί τον Αντενάουερ. Μόνον εμείς ψηφίσαμε ένα μύθο του απώτατου παρελθόντος.
Αλλά οι Έλληνες τρέφονται (σχεδόν αποκλειστικά) με μύθους και με παρελθόν».
Την περασμένη Δευτέρα στην ψηφοφορία του ΣΚΑΪ για τους «Μεγάλους Έλληνες», πρώτος αναδείχθηκε ο Μεγαλέξαντρος και δεύτερος ο Κολοκοτρώνης!..
Mε την ευκαιρία παραθέτω (και προσυπογράφω) την άποψή του για τον... μεγαλύτερο Έλληνα, όπως αυτή εκφράστηκε στο μπλογκ του: «Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ψηφοφορία του Σκάι δεν πρώτευσε ένας άνθρωπος, αλλά ένας μύθος. Για τον άνθρωπο Αλέξανδρο ξέρουμε ελάχιστα και πολύ αντιφατικά από μαρτυρίες μόνο μεταγενέστερων (τρεις και τέσσερες αιώνες μετά έγραψαν γι αυτόν). Αλλά ο μύθος ζει και βασιλεύει.
Οι Άγγλοι ψήφισαν τον Τσώρτσιλ, οι Γάλλοι τον Ντε Γκώλ, οι Γερμανοί τον Αντενάουερ. Μόνον εμείς ψηφίσαμε ένα μύθο του απώτατου παρελθόντος.
Αλλά οι Έλληνες τρέφονται (σχεδόν αποκλειστικά) με μύθους και με παρελθόν».
16 σχόλια:
φοβερός!!! πολύ καλή ανάρτηση
Ευχαριστώ! (Το έκλεψα -όλο- από το μπλογκ του. Αλλά μεταξύ μας, ε;). Καληνύχτα
Αληθεια ο μισελλην ΕΒΡΑΙΟΣ δημου οταν κοιταζει τον καθρεφτη του ποιον βλεπει?. Εγω παντως κοιτωντας τον βλεπω μια αποκρουστικη ολο πονηρια ΕΒΡΑΙΟΦΑΤΣΑ που μοιαζει καταπληκτικα με τον ξεβιδωμενο σολομο του καραγκιοζη.Επισης θα ηταν τελειος σαν φατσα για τον ρολο του σαραφη σαυλοκ.
Δεν θα χρησιμοποιήσω τους χαρακτηρισμούς του από πάνω (αν και δεν διαφωνώ και πολύ μαζί του, ειδικά με το "μισέλλην") ούτε με νοιάζει αν ο Δήμου είναι ο εβραίος, αλλά αυτό που γράφει για το συγκεκριμένο θέμα είναι εντελώς άκυρο.
Δηλαδή για να καταλάβω, με ποια λογική συγκρίνει το αποτέλεσμα των Αγγλων, των Γάλλων, των Γερμανών και των υπολοίπων με αυτό των Ελλήνων; Έχουν αυτοί οι λαοί την ιστορία της Ελλάδας για να ψηφίσουν κάτι άλλο εκτός από Τσώρτσιλ, Ντε Γκωλ κ.λπ. Ελεος δηλαδή, με τη λογική του θα πρέπει να ζητήσουμε και συγγνώμη κιόλας που υπάρχουν Ελληνες που επηρέασαν τον ρου της παγκόσμιας ιστορίας όπως ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Περικλής κ.ά.
Εκτός κι αν ο Δήμου θέλει με εύσχημο τρόπο να μας πει ότι κακώς δεν ψηφίσαμε τον Καραμανλή, ο οποίος είναι άνθρωπος και όχι μύθος.
Όσο για το βιβλίο "Η δυστυχία του να είσαι Ελληνας", συνιστώ να διαβαστεί απ' όλους σας για να διαπιστώσετε πόσο άκυρες απόψεις έχει ο συγκεκριμένος κύριος, ο οποίος είναι ίσως ο κορυφαίος εκπρόσωπος του συναφιού που πραγματικά σιχαίνομαι. Δηλαδή "πουλάμε κουλτούρα και διαφορετική άποψη, χωρίς να ξέρουμε ούτε τα στοιχειώδη για το αντικείμενο".
Και λυπάμαι πραγματικά που εξακολουθείς να τον εκτιμάς και να συμφωνείς με απόψεις του.
Το πόσο «άκυρες» (που τη βρήκες τη λέξη;) είναι οι απόψεις που καταθέτει ο Δήμου στο βιβλίο, αποδεικνύεται από το παράδειγμα στο οποίο στηρίζεται η ανάρτηση.
Το πρόβλημα το δικό σου και δυστυχώς πολλών άλλων Ελλήνων έγκειται στο γεγονός ότι δεν αντέχετε να ακούτε απόψεις που δεν αναφέρονται στους «καλούς» Έλληνες και τους «κακούς» ξένους. Πάντα φταίνε οι άλλοι, εμείς είμαστε πάντα οι σωστοί!
Αυτό που εγώ πιστεύω είναι ότι πραγματικές υπηρεσίες στην πατρίδα του προσφέρει εκείνος που καταδεικνύει τα άσχημα, τις αδυναμίες, τα λάθη. Φυσικά, αυτός δεν γίνεται καθόλου αρεστός και ορισμένοι σαν εσένα τού κολλάνε χαρακτηρισμούς όπως «μισέλλην». Και μόνο το γεγονός ότι υπάρχει αυτή η λέξη στο λεξιλόγιό μας, δείχνει το κόμπλεξ μας. Δεν νομίζω ότι υπάρχει παρόμοια λέξη σε άλλες χώρες όπως... μισγερμανός, μισιταλός, μισαιγύπτιος.
Επίσης, όταν λες ότι συμφωνείς με τον από πάνω σου, εννοείς ότι ο Δήμου είναι «μια αποκρουστικη ολο πονηρια ΕΒΡΑΙΟΦΑΤΣΑ που μοιαζει καταπληκτικα με τον ξεβιδωμενο σολομο του καραγκιοζη. Επισης θα ηταν τελειος σαν φατσα για τον ρολο του σαραφη σαυλοκ»;
Ανώνυμε, το προσβλητικό σου σχόλιο παραμένει αναρτημένο γιατί καταδεικνύει ποιοι άνθρωποι ενοχλούνται από τον Δήμου.
Δεν είπα ότι συμφωνώ με τον ανώνυμο. Είπα ότι δεν διαφωνώ και πολύ μαζί του (και από τους χαρακτηρισμούς συμφωνώ μόνο με το "μισέλλην").
Μου κάνει εντύπωση που εξακολουθείς να θεωρείς έξυπνο το παράδειγμα του Δήμου για την ψηφοφορία, από τη στιγμή που είναι γνωστό ότι άλλη είναι η ιστορία των Γάλλων ή των Άγγλων και άλλη των Ελλήνων. Ας υπήρχε στην ιστορία της Γαλλίας παρομοια προσωπικότητα με του Μεγάλου Αλεξάνδρου και θα βλέπαμε τι θα ψηφιζαν. Ή μήπως ο Ντε Γκωλ έχει τεράστια διαφορά με τον Κολοκοτρώνη, ας πούμε;
Κατ' αρχήν, Ματσαμπλόκο, δεν γίνεται να συμφωνείς με το χαρακτηρισμό "μισέλλην" που αποδίδεται σε όποιον δεν γουστάρει τον Μεγαλέξαντρο, για τον απλούστατο λόγο ότι ο Αλέξανδρος δεν ήταν Ελληνας! Δαρδανικής καταγωγής, η Ολυμπιάδα από Ηπειρο μεριά... τρέχα γύρευε, οι Αλβανοί τον νιώθουν δικό τους (σου λέει κάτι το όνομα Ισκαντέρ, εξ ου και Σκεντέρμπεης;) αλλά το σημαντικότερο είναι ότι ο Φίλιππος ο Α' (ο Β' ήταν μπαμπάς του Μέγα... Αλέκου)πέρασε στην Ιστορία ως Φίλιππος Α' ο Φιλέλλην. Φιλέλληλα τον είχε χαρακτηρίσει, νομίζω, ο Ησίοδος ή κάποιος τέτοιος. Εντάξει, δεν είμαι στο φαν κλαμπ του Δήμου, αλλά μην τον αδικήσουμε κιόλας στην προκειμένη περίπτωση επειδή ενός ανώνυμου δεν του αρέσει η... κατατομή του προσώπου του. Από την άλλη, ψηφοφορία έγινε στον ΣΚΑϊ και βγήκε ένα αποτέλεσμα, οπότε πάμε γι' άλλα. Τώρα, αν θέλουμε να συζητάμε μια ώρα, το ερώτημα της ψηφοφορίας ήταν πομπώδες και "πιασάρικο" μεν, αλλά τι θα πει μεγάλος Ελληνας; Συγκρίνεις επιστήμονα με στρατηγό, πολιτικό με φιλόσοφο. Κοινώς, αδελφές και παλικάρια έγιναν μαλλιά κουβάρια!
Ούτε το κανάλι που διοργάνωσε όλη αυτή την ιστορία είναι αντιπροωπευτικό της κοινωνίας (κεντροδεξιάς κατεύθυνσης το Αλαφουζέικο, αστικής προέλευσης επί το πλείστον το κοινό του, μορφωτικό επίπεδο απόφοιτου λυκείου τουλάχιστον...). Οχι, πάντως, ότι αν ήταν αντιπροσωπευτικότερο το "εκλογικό σώμα" θα έβγαινε καλύτερο αποτέλεσμα. Μπορεί να πλασαριζόταν στο τοπ τεν κάνας Χριστόδουλος (Θεός σχωρέσ' τον!)ή καμιά Βουγιουκλάκη.
Τέλος, Ματσαμπλόκο, επειδή θεωρείς αδιανόητο να συγκρίνεσαι με Γάλλους κι Εγγλέζους, αυτή την... κλίση στην άποψη ότι είμαστε ο περιούσιος λαός και οι άλλοι... δεν ξέρω εγώ τι, να την κοιτάξεις!
Κι επειδή σ' έχω κόψει από τα γραφόμενά σου και για Πανιώνιο, μάλλον δεν είναι τυχαίο ότι υποστηρίζεις έναν σύλλογο με λογότυπο που εμπεριέχει ψήγματα αλυτρωτισμού: Πανιώνιος Γυμναστικός Σύλλογος Σμύρνης και ουχί Σμυρναίων, ούτε Νέας Σμύρνης. Ενας σύλλογος "προσφυγοκάπηλος" (όπως προσφυγοκάπηλοι όλοι οι Σμυρνιοί, λες και μόνο αυτοί ξεριζώθηκαν - τυπικές οι αναφορές για την Ιμβρο, φερ' ειπείν, ή τη Θράκη). Ενας σύλλογος που αυτάρεσκα βαφτίζεται "Ιστορικός" κι εμπορεύεται επικολυρικό εθνικισμό (η μάνα Σμύρνη που καίγεται και... λαμπαδιάζει!).
Xμ, ναι, μόνο που όταν ονομάστηκε Πανιώνιος Σμύρνης ο σύλλογος, έδρευε πράγματι στη Σμύρνη - άσχετα αν ήταν ελληνικό ή όχι έδαφος, δεν έχει σημασία.
Και από πού κι ως πού προσφυγοκάπηλος; Οταν ιδρύθηκε ο Πανιώνιος ήξερε ότι θα γίνει πρόσφυγας; Τι άκυρο είναι αυτό που έγραψες;
Άλλοι εκφράζουν αλυτρωτισμό, ξέρεις, κάποιοι που βάζουν το "Κωνσταντινουπόλεως" ενώ έχουν ιδρυθεί στην Αθήνα.
Ξεφύγαμε, αλλά έπρεπε να διευκρινιστεί αυτό.
Προσφυγοκάπηλος είναι -εννοείται- όχι ο Πανιώνιος του 1890, αλλά της σύγχρονης εποχής. Πού εδρεύει ο Πανιώνιος; Στη Σμύρνη ή στην Νέα Σμύρνη; Ποιος Δήμος τον έσωσε από τη χρεοκοπία και τον διοικούσε πριν από μερικά χρόνια; Της Σμύρνης ή της Νέας Σμύρνης; Ποια πόλης, επιτέλους, είναι ομάδα; Της Σμύρνης ή της Νέας Σμύρνης; Και τα περισσότερα τμήματα του, συμπεριλαμβανομένου και του κορυφαίου (ποδοσφαιρικού), έχουν ιδρυθεί στην Αθήνα. Μάλιστα, το ποδόσφαιρο ιδρύθηκε από μετονομασία της Πράσινης Θύελλας Κουκακίου. Εκφράζει κανέναν κάτοικο της σημερινής Σμύρνης ο σημερινός Πανιώνιος; Και μην πεις εις ανάμνησιν της χαμένης πατρίδας διατηρείτε το "Σμύρνης", διότι αρκεί το όνομα Πανιώνιος για να 3εκφράσει την προέλευση. Και σας πείραζε να βάζατε ένα "Νέας" πριν το "Σμύρνης" όταν δεν σας πείραξε η μετονομασία σε Νέος Πανιώνιος; Νέος Πανιώνιος σε... παλιά πόλη - έδρα! Ενδιαφέρον.. Και τη Νέα Ιωνία του Βόλου από τη Μικρά Ασία την κατοίκησαν, αλλά η Νίκη Βόλου που ιδρύθηκε το 1924, είναι στην ονομασία της Προσφυγικός Σύλλογος. Ο ΠΑΟΚ είναι "Κωνσταντινουπολιτών". Αυτές οι ομάδες, λοιπόν, είναι προσφυγικές. Εσείς, η ΑΕΚ, ο Απόλλων κλπ. είστε απλώς... μεγαλοϊδεατικές. Για τον Μέγα... Αλέκο, κουβέντα. Για τη Σμύρνη που προβλήθηκε ως ο ορισμός της Καταστροφής, ενώ δεν ήταν τέτοιος διότι -σε αντίθεση με την Ανατολική Θράκη, ας πούμε- ουδέποτε τον 20ό αιώνα η Σμύρνη αποτέλεσε μέρος του ελληνικού κράτους, κουβέντα. Ασε που για μια λεζάντα σ' ένα σχολικό βιβλίο για την προκυμαία της Σμύρνης έγινε της πόρνης. Αλλά, βλέπεις, από τη Σμύρνη ήρθαν οι ισχυροί του Ελληνισμού της Ανατολής κι επικοινωνιακά αυτοί και οι απόγονοί τους είχαν το πάνω χέρι...
Με άλλα λόγια, έπρεπε να διαλυθεί ο Πανιώνιος μετά την καταστροφή της Σμύρνης για να μην τον λες εσύ προσφυγοκάπηλο. Ωραίος...
Αυτό κατάλαβες;
Λες άκυρα πράγματα, ποδοσφαιρικό τμήμα υπήρχε και στη Σμύρνη, όπως και ποδοσφαιρικό γήπεδο. Το ότι επανιδρύθηκε πολλά χρόνια μετά την εγκατάσταση στην Αθήνα τι πάει να πει;
Τα περί Νέου Πανιωνίου είναι αστεία, μιλάμε για ΠΑΕ, δηλαδή ανώνυμη εταιρεία, γιατί η προσωρινή μετονομασία της θα έπρεπε να επηρεάσει τον σύλλογο;
Το καταστατικό δεν αλλάζει, ο σύλλογος θα συνεχίζει να ονομάζεται όπως ιδρύθηκε και, στο κάτω-κάτω άμα σε πειράζει το "Σμύρνης", γιατί δεν σε πειράζει και το ότι στην ονομασία της ομάδας περιέχεται η λέξη Ιωνία, στην οποία επίσης δεν εδρεύει ο σύλλογος;
Μην επιμένεις, έχεις άδικο και απλά λες όσα λες για να τα πεις.
Αγαπητέ Ματσαμπλόκο, αυτό που παρατηρώ στα σχόλιά σου είναι ότι ενώ αρχίζεις να μιλάς... πατριωτικά (με την έννοια που έχετε δώσει στον όρο εσείς που υποστηρίζετε τα... εθνικά δίκαια και τους Μεγαλέξανδρους), όταν πρέπει να απαντήσεις με επιχειρήματα στους... αιρετικούς ανθέλληνες (ή μισέλληνες), χάνεσαι.
Το ίδιο έκανες και στο θέμα για την Κύπρο, το ίδιο κάνεις και εδώ. Μάλλον δεν έχεις και πολλά ε; Απλώς, σου αρκεί να μιλάς... δυνατά και ελληνικά! Σαν τον Λιακόπουλο, ένα πράγμα!
Δεν έχω επιχειρήματα για το θέμα του Πανιωνίου; Μάλλον δεν διαβάζεις καλά.
Για το θέμα του Μέγα Αλέξανδρου άσ'το, ομολογώ ότι δεν το κατέχω τόσο καλά και συμπορεύομαι με την κοινή λογική.
Ποιος ασχολείται με το θέμα του Πανιωνίου;
Όσο για τον Αλέξανδρο, χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι δεν γνωρίζεις πολλά (αν και δεν χρειάζεται να ξέρεις πολλά για να σχηματίσεις άποψη για τον... Μέγα) και απλώς συμπορεύεσαι με την κοινή «λογική» (άρα οι άλλοι δεν είναι λογικοί;). Νομίζω, ότι αυτό συμβαίνει με τους περισσότερους Έλληνες, που αν καθίσουν και μελετήσουν λίγο τα γεγονότα (που δεν περιλαμβάνονται στα... ορθόδοξα σχολικά μας βιβλία), θα αρχίσουν να έχουν περισσότερο κριτική άποψη.
ελπίζω ο κύριος Δήμου, με την χαρακτηριστική διορατικότητά του, να τον βλέπει τον Καραγκιόζη κάθε φορά που κοιτάζεται στον καθρεφτη...
Δημοσίευση σχολίου