Ένα ακόμη κείμενο προβληματισμού της Κάτιας, που αφορά τα νησιά μας, φιλοξενεί σήμερα ο Πιγκουίνος. Ιδού:
«Μετά την ξαφνική και χωρίς προειδοποίηση διακοπή των δρομολογίων 74 ημερόπλοιων σε Ιόνιο, Αιγαίο και Κρήτη, με αφορμή το πρόβλημα που προέκυψε με την έκδοση πιστοποιητικών από το Ρωσικό Νηογνώμονα, ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα ενδέχεται να δώσει τη χαριστική βολή στα πολύπαθα ελληνικά νησιά, τα οποία απειλούνται, πλέον, ανοιχτά με πρωτόγνωρη απομόνωση.
Συγκεκριμένα, οι 35 άγονες γραμμές κινδυνεύουν να παραμείνουν στον αέρα, καθώς δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί για την υπογραφή των νέων συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2011-2012. Στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι ισχύουσες συμβάσεις.
Το εν λόγω πρόβλημα ανέκυψε, καθώς το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμη απαντήσει στο αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για ένα κονδύλι ύψους 14 εκατ. ευρώ, το οποίο υπολείπεται και αναμένεται πιθανά να περικοπεί από τις άγονες γραμμές, προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός του τελευταίου στη δημοσιονομική συγκυρία.
Το αποτέλεσμα είναι να παραμονεύει ο κίνδυνος να μείνουν τα νησιά σύντομα χωρίς πλοία και μάλιστα εντός της χειμερινής περιόδου.
Οι γραμμές που σύμφωνα με δημοσιεύματα αναμένεται να περικοπούν, θα αφορούν νησιά τα οποία μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλα μεγαλύτερα, ενώ θα αραιώσουν και οι συνδέσεις με τον Πειραιά. Εξέλιξη, με σοβαρότατες συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες των νησιών, η οποία μάλιστα έχει προκαλέσει και την έντονη ανησυχία των νησιωτών, που δικαιολογημένα διαμαρτύρονται καθώς αισθάνονται τον κίνδυνο της πλήρους απομόνωσης για πρώτη φορά, τόσο κοντά όσο ποτέ.
Ως εκ τούτου:
Επειδή, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αποτελούν γέφυρες ζωής για τα ελληνικά νησιά, των οποίων η ανάπτυξη και η επιβίωση των κατοίκων κυριολεκτικά εξαρτάται από τις καθημερινές προσεγγίσεις των πλοίων της γραμμής.
Επειδή, το αρμόδιο υπουργείο δείχνει αδυναμία να επιλύσει άμεσα σοβαρά προβλήματα που προκαλούν αδυναμία πρόσβασης στα νησιά του Αιγαίου και παράλληλα οικονομική ασφυξία στις τοπικές οικονομίες και μάλιστα σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο.
Επειδή, ο συντονισμός και η ευθύνη για την αποτελεσματική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας, ήθελα να ήξερα σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα;
Σε ποιους λόγους οφείλεται το πρόβλημα διάθεσης των απαραίτητων πιστώσεων, ώστε να πραγματοποιηθεί ο σχετικός διαγωνισμός;
Ποιες είναι οι εγγυήσεις που παρέχει το υπουργείο, προκειμένου να μην οδηγηθούν σε αποκλεισμό τα νησιά της άγονης γραμμής και πώς σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν άμεσα το πρόβλημα με τα πιστοποιητικά κλάσης των ημερόπλοιων;
Πολύ θα ήθελα να μάθω...».
«Μετά την ξαφνική και χωρίς προειδοποίηση διακοπή των δρομολογίων 74 ημερόπλοιων σε Ιόνιο, Αιγαίο και Κρήτη, με αφορμή το πρόβλημα που προέκυψε με την έκδοση πιστοποιητικών από το Ρωσικό Νηογνώμονα, ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα ενδέχεται να δώσει τη χαριστική βολή στα πολύπαθα ελληνικά νησιά, τα οποία απειλούνται, πλέον, ανοιχτά με πρωτόγνωρη απομόνωση.
Συγκεκριμένα, οι 35 άγονες γραμμές κινδυνεύουν να παραμείνουν στον αέρα, καθώς δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί για την υπογραφή των νέων συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2011-2012. Στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι ισχύουσες συμβάσεις.
Το εν λόγω πρόβλημα ανέκυψε, καθώς το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμη απαντήσει στο αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για ένα κονδύλι ύψους 14 εκατ. ευρώ, το οποίο υπολείπεται και αναμένεται πιθανά να περικοπεί από τις άγονες γραμμές, προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός του τελευταίου στη δημοσιονομική συγκυρία.
Το αποτέλεσμα είναι να παραμονεύει ο κίνδυνος να μείνουν τα νησιά σύντομα χωρίς πλοία και μάλιστα εντός της χειμερινής περιόδου.
Οι γραμμές που σύμφωνα με δημοσιεύματα αναμένεται να περικοπούν, θα αφορούν νησιά τα οποία μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλα μεγαλύτερα, ενώ θα αραιώσουν και οι συνδέσεις με τον Πειραιά. Εξέλιξη, με σοβαρότατες συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες των νησιών, η οποία μάλιστα έχει προκαλέσει και την έντονη ανησυχία των νησιωτών, που δικαιολογημένα διαμαρτύρονται καθώς αισθάνονται τον κίνδυνο της πλήρους απομόνωσης για πρώτη φορά, τόσο κοντά όσο ποτέ.
Ως εκ τούτου:
Επειδή, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αποτελούν γέφυρες ζωής για τα ελληνικά νησιά, των οποίων η ανάπτυξη και η επιβίωση των κατοίκων κυριολεκτικά εξαρτάται από τις καθημερινές προσεγγίσεις των πλοίων της γραμμής.
Επειδή, το αρμόδιο υπουργείο δείχνει αδυναμία να επιλύσει άμεσα σοβαρά προβλήματα που προκαλούν αδυναμία πρόσβασης στα νησιά του Αιγαίου και παράλληλα οικονομική ασφυξία στις τοπικές οικονομίες και μάλιστα σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο.
Επειδή, ο συντονισμός και η ευθύνη για την αποτελεσματική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας, ήθελα να ήξερα σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα;
Σε ποιους λόγους οφείλεται το πρόβλημα διάθεσης των απαραίτητων πιστώσεων, ώστε να πραγματοποιηθεί ο σχετικός διαγωνισμός;
Ποιες είναι οι εγγυήσεις που παρέχει το υπουργείο, προκειμένου να μην οδηγηθούν σε αποκλεισμό τα νησιά της άγονης γραμμής και πώς σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν άμεσα το πρόβλημα με τα πιστοποιητικά κλάσης των ημερόπλοιων;
Πολύ θα ήθελα να μάθω...».
2 σχόλια:
einai sobaro problhma....fantasou mono pws 8a niw8oun oi katoikoi twn nhsiwn!
Πώς νιώθουν; Απομονωμένοι... Ξεχασμένοι από την χώρα τους...
Δημοσίευση σχολίου