Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

Σαν σήμερα, πριν από 81 χρόνια, «έφυγε» ο Καρυωτάκης

Έστω και λίγο πριν φύγει η μέρα, ο Πιγκουίνος θυμάται τον Κώστα Καρυωτάκη, που επέλεξε να φύγει από τον κόσμο μας στις 21 Ιουλίου 1928, δηλαδή πριν από 81 χρόνια.
Στο ποίημα «Δικαίωσις» από τη συλλογή του Ελεγεία και σάτιρες (1927), ο σπουδαίος μας ποιητής περιγράφει σατιρικά την ... κηδεία του.
Η μελοποίηση είναι της Ηδύλης Τσαλίκη και το τραγούδι παρουσιάστηκε στους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού στην Κέρκυρα το 1981.

Δικαίωσις

Τότε λοιπόν αδέσποτο θ' αφήσω
να βουίζει το Τραγούδι απάνωθέ μου.
Τα χάχανα του κόσμου, και του ανέμου
το σφύριγμα, θα του κρατούν τον ίσο.

Θα ξαπλωθώ, τα μάτια μου θα κλείσω,
και ο ίδιος θα γελώ καθώς ποτέ μου.
«Καληνύχτα, το φως χαιρέτισέ μου»
θα πω στον τελευταίο που θ' αντικρύσω.

Όταν αργά θα παίρνουμε το δρόμο,
η παρουσία μου κάπως θα βαραίνει
-πρώτη φορά- σε τέσσερων τον ώμο.

Ύστερα, και του βίου μου την προσπάθεια
αμείβοντας, το φτυάρι θα με ραίνει
ωραία ωραία με χώμα και με αγκάθια.
.

1 σχόλιο:

Δημήτριος είπε...

Μεγάλος Ποιητής, Γενναίος Αγωνιστής, άλλος ένας Θνητός Άνθρωπος, ένας ΕΛΛΗΝΑΣ.

Νά 'σαι καλά που μου τον θύμησες.

Δημήτριος Γ. Παναγιώτου.