Νέες αυξήσεις έρχονται στα εισιτήρια των συγκοινωνιών και το ακριβότερο θα φτάσει στο 1,75 ευρώ. Ο βασικός λόγος που θα ληφθεί αυτό το επώδυνο μέτρο είναι η λαθρεπιβίβαση καθώς υπολογίζεται ότι οι ετήσιες απώλειες φτάνουν -μόνο στην Αθήνα- τα 25 ως 37 εκατομμύρια ευρώ!
Πολλοί από τους επιβάτες θεωρούν ότι τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το μετρό και το ηλεκτρικό είναι δωρεάν και το έχουν σε κακό να βγάλουν εισιτήριο. Κλασικό παράδειγμα αποτελούν τα δύο... καλόπαιδα που παρουσίαστηκαν χθες -με καμάρι!- σε σχετικό ρεπορτάζ του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του MEGA, και σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το αν είναι λαθρεπιβάτες απάντησαν: «Μα εννοείται! Σιγά μην τα δίνω στο κράτος».
Οι φερέλπιδες αυτοί νέοι πιστεύουν ότι είναι κακό να καταβάλλουν τα χρήματα που δίνουν όλοι οι συνεπείς πολίτες. Μπορεί να εκτιμούν ότι κάνουν ακόμη και αντίσταση (έτσι όπως έχει καταντήσει η έννοια της λέξης...) στο κράτος συμμετέχοντας σε «κινήματα» (αυτή η λέξη και αν έχει κακοποιηθεί...) του στυλ «Δεν πληρώνω».
Για μία ακόμη φορά, βλέπουμε πως οι Έλληνες χωρίζονται στους «βλάκες» που πληρώνουν κανονικά τις κάρτες και τα εισιτήριά τους και στους «έξυπνους», οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη ελέγχου, έχουν γίνει τζαμπατζήδες και απολαμβάνουν υπηρεσίες χάρη στα λεφτά που δίνουν οι πρώτοι.
Τα συγκεκριμένα άτομα που θαυμάσαμε στο MEGA και όλα τα υπόλοιπα που ακολουθούν το παράδειγμά τους και τα οποία -όπως δείχνουν οι μετρήσεις- είναι πάρα πολλά, δεν αντιλαμβάνονται προφανώς ότι με τον τρόπο αυτό δημιουργούν πρόβλημα επιβίωσης στις συγκοινωνίες. Δεν τους έχει πει κανείς ότι δεν
βλάπτουν μόνο το κράτος αλλά κυρίως τους εργαζόμενους του τομέα των
συγκοινωνιών καθώς και τους υπόλοιπους επιβάτες, που θα
αναγκαστούν να πληρώσουν τα σπασμένα (γιατί φυσικά αυτοί το χέρι στην
τσέπη δεν πρόκειται να το βάλουν); Και μετά φωνάζουν γιατί αυξάνονται οι τιμές και γιατί οι υπηρεσίες που παρέχονται δεν είναι οι καλύτερες δυνατές...
Και από την άλλη πλευρά, το κράτος για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται ανίκανο να κάνει τη δουλειά του και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις πάταξης της λαθρεπιβίβασης. Το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» δεν θα είναι έτοιμο πριν από τα μέσα του 2014, οπότε ως τότε τι θα γίνεται;
Σημειώνεται δε ότι οι τελευταίες αυξήσεις στα εισιτήρια όχι μόνο δεν απέφεραν καρπούς αλλά αντίθετα είχαν ως συνέπεια την πτώση της κίνησης αφού αρκετός κόσμος έκρινε τις συγκοινωνίες ασύμφορες και σταμάτησε να τις χρησιμοποιεί. Θα μπορούσε, λοιπόν, το εισιτήριο να μείνει στα ίδια επίπεδα και να δοθεί όλο το βάρος στην καταπολέμηση της απώλειας εσόδων από τους τζαμπατζήδες. Έστω το 50% να μειωθεί αυτό το κακό, το κέρδος θα είναι κοντά στα 18 εκατομμύρια ευρώ. Και θα μπορούν να γίνουν ακόμη και μειώσεις στο αντίτιμο του εισιτηρίου!
Σημειώνεται δε ότι οι τελευταίες αυξήσεις στα εισιτήρια όχι μόνο δεν απέφεραν καρπούς αλλά αντίθετα είχαν ως συνέπεια την πτώση της κίνησης αφού αρκετός κόσμος έκρινε τις συγκοινωνίες ασύμφορες και σταμάτησε να τις χρησιμοποιεί. Θα μπορούσε, λοιπόν, το εισιτήριο να μείνει στα ίδια επίπεδα και να δοθεί όλο το βάρος στην καταπολέμηση της απώλειας εσόδων από τους τζαμπατζήδες. Έστω το 50% να μειωθεί αυτό το κακό, το κέρδος θα είναι κοντά στα 18 εκατομμύρια ευρώ. Και θα μπορούν να γίνουν ακόμη και μειώσεις στο αντίτιμο του εισιτηρίου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου