Αν ρίξει κάποιος μια ματιά στα σχόλια που αναρτώνται σε διάφορα σάιτ γύρω από την επίθεση του Ηλία Κασιδιάρη στη Λιάνα Κανέλλη και στη Ρένα Δούρου, θα διαπιστώσει ότι πολλοί από εκείνους που εκφράζουν τη γνώμη τους, επικροτούν την ενέργεια του υποψήφιου βουλευτή της Χρυσής Αυγής. Μάλιστα, αν στη θέση των δύο γυναικών βρισκόταν άλλοι, π.χ. ο Θεόδωρος Πάγκαλος ή ο Άδωνις Γεωργιάδης, τα ποσοστά αποδοχής θα ήταν συντριπτικά (γιατί αυτοί θα το άξιζαν!).
Δεν είναι παράδοξο αυτό που συμβαίνει. Αντίθετα, αποτελεί φυσική συνέχεια των όσων ζούμε εδώ και περίπου τρία χρόνια, οπότε και η βία έχει κυριαρχήσει απόλυτα στην ελληνική κοινωνία όχι μόνο ως τρόπος αντίδρασης αλλά και ως τρόπος έκφρασης.
Η ανεπάρκεια του πολιτικού συστήματος και η κρίση τροφοδότησαν συμπεριφορές ακραίες, οι οποίες αρχικά αναλώθηκαν σε «αθώα» και «αγανακτισμένα» συνθήματα και στο τέλος μετατράπηκαν σε βίαιες επιθέσεις κατά προσώπων, κυρίως πολιτικών.
Ας αναλογιστούμε, απλά, όχι μόνο πόσα περιστατικά ωμής βίας έλαβαν χώρα το τελευταίο διάστημα από «λίγους» αλλά κυρίως την αντίδραση των πολλών.
Μετά τις κραυγές ότι στην Ελλάδα ζούμε χούντα, ήρθαν αυτές που έκαναν λόγο για κρέμασμα των πολιτικών (ή στην καλύτερη περίπτωση για τη φυγή τους με ελικόπτερα), για κάψιμο της Βουλής και ακολούθησαν οι μούντζες. Α, όλα αυτά τα βρίσκετε και σε γκρουπ -πολυμελή- στο facebook.
Στη συνέχεια, άρχισαν οι φραστικές αλλά και σωματικές επιθέσεις. Ο Κώστας Χατζηδάκης χτυπήθηκε άσχημα και μάτωσε, όπως και ο δημοσιογράφος Τάσος Τέλλογου, που τον έστειλαν στο νοσοκομείο. Αντίθετα, άλλοι ήταν πιο τυχεροί, όπως ο Θεόδωρος Πάγκαλος και ο Άδωνις Γεωργιάδης καθώς και πολλοί ακόμη, οι οποίοι βρέθηκαν στο «στόχαστρο» ψευτοαγωνιστών αλλά γλύτωσαν το ξύλο.
Θυμηθείτε και τις αντισυγκεντρώσεις. Αναρίθμητες κομματικές εκδηλώσεις κατέληξαν με επεισοδιακό τρόπο επειδή κάποιοι είτε μαζεύονταν απέξω και φώναζαν και απειλούσαν είτε μπούκαραν στις αίθουσες και δεν επέτρεπαν σε πολιτικούς και φίλους τους να συνομιλήσουν.
Θυμηθείτε και τις αντισυγκεντρώσεις. Αναρίθμητες κομματικές εκδηλώσεις κατέληξαν με επεισοδιακό τρόπο επειδή κάποιοι είτε μαζεύονταν απέξω και φώναζαν και απειλούσαν είτε μπούκαραν στις αίθουσες και δεν επέτρεπαν σε πολιτικούς και φίλους τους να συνομιλήσουν.
Θυμηθείτε τι χαμός έγινε στις παρελάσεις όταν επιτέθηκαν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας αλλά και σε πολλούς βουλευτές, όπως τον Χρήστο Μαγκούφη που γρονθοκοπήθηκε στα Τρίκαλα.
Θυμηθείτε τι συνέβη ακόμη και με τον Γιώργο Νταλάρα και τους μουσικούς του, οι οποίοι δέχθηκαν κάθε λογής αντικείμενα επειδή έκαναν... συναυλίες. Σε κάποιους αυτό δεν άρεσε και με το έτσι θέλω, έμπαιναν στον χώρο και πέταγαν γιαούρτια, ενώ επιχείρησαν να επιτεθούν στον ίδιο τον τραγουδιστή, που τους αντιμετώπισε με μεγάλη ψυχραιμία.
Όλοι όσοι έκαναν τέτοιες ενέργειες θεωρούσαν εαυτούς αγωνιστές και πίστευαν ότι οι πράξεις τους αποτελούσαν γροθιά στο κατεστημένο. Θυμάμαι ότι σε ένα περιστατικό, κάποιοι εισέβαλαν σε ένα ζαχαροπλαστείο όπου βρισκόταν ο Γεωργιάδης με τη σύζυγό του και του πέταξαν γιαούρτια. Ήταν τόσο περήφανοι για την πράξη τους, που την τράβηξαν σε βίντεο και την ανέβασαν στο youtube!
Ε, τόσο αυτοί όσο και όλοι οι άλλοι που πρωταγωνίστησαν σε αυτά τα γεγονότα, όχι απλώς δεν δέχθηκαν κριτική (για τις συνέπειες του νόμου ούτε κουβέντα) αλλά από την πλειοψηφία του κόσμου εισέπραξαν συγχαρητήρια! Πήραν και παράσημο! Οι συντριπτικά πολλοί χειροκρότησαν τους προπηλακισμούς, έλεγαν «καλά να πάθει ο ένας», «καλά να πάθει ο άλλος». Τους χάρηκαν! Ποιος εναντιώθηκε; Ο αντίλογος υπήρξε σχεδόν μηδενικός. Ακόμη και τα κόμματα καταδίκαζαν με μισόλογα, δηλαδή στην ουσία έκλειναν το μάτι στους... ακτιβιστές.
Από κοντά και τα ΜΜΕ και διάφοροι σταρ όπως ο Λάκης Λαζόπουλος, ο οποίος μόνο που δεν πανηγύριζε για τις επιθέσεις στον... πλούσιο και μνημονιακό Νταλάρα, την ίδια στιγμή που -για την ίδια περίπτωση- δεν βρέθηκαν περισσότεροι από πέντε, δέκα άνθρωποι, ακόμη και καλλιτέχνες, να υπερασπιστούν το θύμα.
Χθες, όμως, όλοι καταδίκαζαν! Κρίνοντας, προφανώς, με άλλα μέτρα και άλλα σταθμά. Μόνο που τώρα είναι αργά. Τώρα η βία νομιμοποιήθηκε ως τρόπος αντίδρασης. Αυτό το πράγμα, που το κράτος δεν τόλμησε να τιμωρήσει (υπάρχει έστω και ένας που να υπέστη κυρώσεις;) εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο. Το συνηθίσαμε, το αποδεχθήκαμε, υπάρχουν και σχετικά γκάλοπ, τα οποία αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Έγινε η καθημερινότητά μας. Θυμηθείτε, απλώς, τις έντονες αντιδράσεις που υπήρξαν όταν η Πολιτεία αποφάσισε να λάβει μέτρα στις τελευταίες παρελάσεις μόνο και μόνο για να εξασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή τους. Ο κόσμος τα απέρριψε και φώναξε γιατί πολύ απλά του στέρησαν το δικαίωμα στο ξύλο! Ήθελε να ξεδώσει. Στην Αθήνα το γλυτώσαμε, αλλού πάλι όχι...
Χθες, όμως, όλοι καταδίκαζαν! Κρίνοντας, προφανώς, με άλλα μέτρα και άλλα σταθμά. Μόνο που τώρα είναι αργά. Τώρα η βία νομιμοποιήθηκε ως τρόπος αντίδρασης. Αυτό το πράγμα, που το κράτος δεν τόλμησε να τιμωρήσει (υπάρχει έστω και ένας που να υπέστη κυρώσεις;) εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο. Το συνηθίσαμε, το αποδεχθήκαμε, υπάρχουν και σχετικά γκάλοπ, τα οποία αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Έγινε η καθημερινότητά μας. Θυμηθείτε, απλώς, τις έντονες αντιδράσεις που υπήρξαν όταν η Πολιτεία αποφάσισε να λάβει μέτρα στις τελευταίες παρελάσεις μόνο και μόνο για να εξασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή τους. Ο κόσμος τα απέρριψε και φώναξε γιατί πολύ απλά του στέρησαν το δικαίωμα στο ξύλο! Ήθελε να ξεδώσει. Στην Αθήνα το γλυτώσαμε, αλλού πάλι όχι...
Βία υπάρχει στον δρόμο, στα γήπεδα, στα Πανεπιστήμια, παντού. Ακόμη και στον διάλογο αφού αυτός που διαφωνεί με την άποψή μας είναι στην καλύτερη περίπτωση βολεμένος και παπαγαλάκι και στη χειρότερη ανθέλληνας, δωσίλογος και προδότης! Το να έχει απλώς άλλη άποψη, δεν παίζει! Σκεφτείτε (υπάρχουν πολλά ακόμη παραδείγματα, βέβαια) τον διάλογο Κανέλλη - Κασιδιάρη πριν από το επεισόδιο...
Το κλίμα αυτό, λοιπόν, ήταν προφανές ότι θα ενίσχυε τα άκρα. Πού είναι το παράδοξο; Η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή, που τόσο καιρό κυνηγάει και χτυπάει μετανάστες (ακόμη και εδώ υπάρχει σημαντικό ποσοστό που επιδοκιμάζει), αξιοποίησε όχι μόνο την οικονομική κρίση αλλά και την κρίση αξιών και τη νάρκωση των δημοκρατικών αντανακλαστικών και εισήλθε θριαμβευτικά στη Βουλή με εντολή να... δείρει! Ε, αυτό έκανε χθες ο εκπρόσωπός της, αντιγράφοντας στην ουσία τους... αντιστασιακούς των τελευταίων ετών. Μόνο που αυτός το έκανε live και απέναντι σε δύο γυναίκες, για αυτό προκάλεσε σοκ. «Εμείς τον ψηφίσαμε για να τους δέρνει στη Βουλή, αυτός τους δέρνει και στην τηλεόραση. Μπράβο του». «Μπράβο, Ηλία. Άλλοι 299 έμειναν», ήταν δύο ενδεικτικά σχόλια που διάβασα χθες υπέρ του.
Από τις απειλές, τα συνθήματα για κρεμάλες, τα γιαούρτια, περάσαμε στις σωματικές επιθέσεις, στους τραυματισμούς, στις αντισυγκεντρώσεις και πλέον από χθες όλο αυτό που ζούμε, μεταφέρθηκε στην τηλεόραση. Αμφιβάλλει κανένας ότι το επόμενο βήμα θα είναι να δούμε βία και εντός της Βουλής;
(Διαβάστε και αυτό)
33 σχόλια:
Πιγκουίνε όσοι πάντως επικροτούν το τωρινό είναι κατά κανόνα εξίσου ούγκα - ούγκα με τον δράστη. Αυτό που έχετε καταπιεί αμάσητο είναι ότι η αριστερά, που τα μμε και πολλοί εκτός μμε, την ταυτίζουν ως άκρο με τη Χ.Α., τάχα μου επικροτούσε τη βία με τον ίδιο τρόπο. Την είχε δηλαδή σημαία της όσο και η Χ.Α. Η αριστερά προσπαθούσε να εξηγήσει γιατί συμβαίνουν αυτά. Διότι και η πράξη του εν λόγω έχει εξήγηση. Η διάλυση της κοινωνίας, που δεν έχει ξεκινήσει με το μνημόνιο είναι πολύ πιο παλιά ιστορία, οι πελατειακές σχέσεις κλπ. η έλλειψη ουσιαστικής πολιτικής, η έκπτωση αξιών (όχι μόνο από τους πολίτες που εσύ θέλεις να βλέπεις ως μοναδικούς ενόχους), όλα αυτά μαζί δημιούργησαν τις συνθήκες για να καταλάβει χώρο η Χ.Α. Η Χ.Α. δεν δημιουργήθηκε στο Σύνταγμα, ούτε προέκυψε από τους αγανακτισμένους. Ήταν μέρος αυτών που ήδη είχαν χάσει το μπούσουλα και προσελκύστηκαν από Χ.Α. όπως άλλοι επίσης προσελκύστηκαν από πολιτική φούσκα με ωραίο περιτύλιγμα και χρυσαυγουλίτικη ουσία... Με εννοείς τι εννοώ φαντάζομαι.
Λοιπόν, όταν ο δικομματισμός ισοπεδώνει για χρόνια κάθε έννοια πολιτικής πολύ φυσική η σύγχυση του κόσμου και τέτοια ακραία φαινόμενα σε εποχή πλήρους διάλυσης της κοινωνικης συνοχής. Κατά τα άλλα εσύ έσω κατά της βίας, αλλά μην ξεχνάς ότι λόγω βίας απολάμβανες τόσα χρόνια αστικά δικαιώματα. Διότι η Γαλλική Επανάσταση ήταν από τις πιο βίαιες. Δεν σε είδα να απαρνείσαι τα δικαιώματα που σου χάρισε γι' αυτό το λόγο. Δεν είμαι υπέρ της βίας, αλλά είναι κοινωνικό φαινόμενο όσο υπάρχουν αδικίες. Το να παριστάνετε τους φειλειρηνικούς είναι κάτι αντίστοιχο με αυτούς που τρώνε κρέας, αρκεί να μην έχουν δει να σφαχτεί το ζώο. Αν πραγματικά ήταν κατά της βίας δεν θα έπρεπε να βάζουν μπουκιά στο στόμα τους ξανά από ζωντανό. Και εσείς θα έπρεπε να ζητάτα να ξαναγυρίσουμε στη φεουδαρχία, εφόσον τα σημερινά αστικά δικαιώματα κατακτήθηκαν και με βία. Θα μου πεις, οκ, αφού τα κατακτήσαμε δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι άλλο, να μείνουμε σε αυτά. Αν νομίζεις ότι όλες οι αδικίες έχουν απαλειφθεί και δεν υπάρχει άλλο πάλη των τάξεων οκ, εσύ μείνε σε αυτά. Αλλά η κοινωνία δεν έχει την ίδια άποψη, είτε το θέλεις, είτε όχι. Εσύ βλέπεις στενά μόνο το πολύ κοντινό σου περιβάλλον και τη χώρα σου και μόλις τα 70 τόσα χρόνια που ζούμε κατά μέσο όρο. Δες όμως ιστορικά και πανοραμικά το τοπίο και θα καταλάβεις ότι η πραγματικότητα δεν αποτελείται μόνο από την πολύ μικρή προσωπική μας κουτσουλιά. Υπάρχουν διεργασίες που δεν ορίζουμε σε ατομικό επίπεδο και που είτε το θέλουμε, είτε όχι προκαλούνται αλλαγές και ανατροπές στο μικρόκοσμό μας. Γιατί έτσι είναι η ζωή. Κινείται. Αν δεν κινηθεί σημαίνει απλά θάνατο και για τις ατομικότητες και για τις κοινωνίες.
Η ζωή μπορεί να θυσιάζει επιμέρους ατομικότητες για να επιβιώσει το είδος και μπορεί να μην το γουστάρουμε εσύ κι εγώ αν βρεθούμε στη θέση να είμαστε προς θυσία, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι πάντα. Η φύση εμπεριέχει αλτρουισμό, ο άνθρωπος τον αρνείται λόγω τεράστιου εγώ. Υπάρχει ένα είδος μήκυτα που σχηματίζει αποικίες σε κολωνάκια για να μπορεί ο άνεμος να τα φυσήξει και η κορυφή της κολώνας να βρεθεί παραπέρα που υπάρχει τροφή. Έτσι "θυσιάζονται" μέρος μυκήτων για να επιβιώσει το είδος. Και μη μου πεις ότι οι κατώτερες τάξεις να θυσιαστούν για να σωθεί το είδος. Διότι οι κατώτερες τάξεις είναι αυτές με τον ελάχιστο εγωισμό. Οι ανώτερες και άπληστες είναι με το μέγιστο. Ας θυσιασθούν λοιπόν αν είναι κοντά στη φύση. Αλλά αυτοί είναι η πιο απόμακροι και οι πιο αλλοτριωμένοι, οπότε πατάνε πάνω στην κατώτερη και λιγότερο εγωιστική τάξη για να σώζονται οι ίδιοι ως είδος και σκασίλα για την ανθρωπότητα. Τι πειράζει που έχει φτάσει σε αδιέξοδο ο καπιταλισμός εμείς συνεχίζουμε ακάθεκτοι την υπερεκμετάλλευση κι όταν δεν μπορούμε πια να αναλώνουμε τόσες πολλές πηγές της γης, αναλώνουμε ανθρώπους...,αλλά από τα πολυπληθή κατώτερα στρώματα πάντα φυσικά. Αλλά αυτά δεν επιτρέπεται να ασκούν βία για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Μόνο οι εξουσιάζοντες επιτρέπεται να το κάνουν και τα σκυλάκια τους, που δεν το ξέρουν, στυλ Χ.Α. Ετσι για να μην είναι βίαιος ο Χ.Α. μας ζητάνε να συμπεριφερθούμε στο στυλ: Σφάξε αγά μου να αγιάσω. Κι αυτό κάνεις και εσύ αυτή τη στιγμή χωρίς να το συνειδητοποιείς ελπίζω. Διότι αν το έκανες συνειδητά θα ήσουν για πολύ κλάμα. Αυτά.
Την περίπτωση Λαζόπουλου φυσικά δεν τη θεωρώ περίπτωση αντιστεκόμενου. Είναι εκεί για να εκτονώνει εντάσεις απλά, όπως εκτόνωση εντάσεων είναι και τα γιαούρτια κλπ και τίποτα παραπάνω. Η πραγματικά ακραία βία προκύπτει όταν προκύπτει σύγκρουση ανατροπής τάξεων και αλίμονο μας αν δεν είναι οργανωμένη, γιατί τότε προκύπτει χάος και τα θύματα πολύ περισσότερα. Αλλά και η μη βία του Γκάντι π.χ. ή του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ έχει επίσης θύματα, αλλά μόνο από την πλευρά των εξουσιαζόμενων. Προσωπικά είμαι υπέρ της παθητικής αντίστασης τύπου Γκάντι και Θορό από τον οποίο είχε επηρεαστεί. Αλλά αυτό προϋποθέτει πολύ βαθύτερη συνείδηση της τάξης σου και της υπόστασης σου και τεράστια και βαθιά πίστη ότι έχεις το δίκιο με το μέρος του και ότι εσύ θα είσαι ο σίγουρος νικητής στο τέλος, επειδή πάντα η ζωή νικάει. Οπότε σε αυτή την περίπτωση δεν πας να σκοτώσεις τον άλλο, αλλά πας να πεθάνεις επειδή γνωρίζεις πολύ καλά πως αν χρειαστεί να πεθάνεις θα αξίζει ο λόγος. Ενώ άνθρωποι που ακόμα δεν έχουν συνειδητοποιήσει πλήρως το δίκιο τους και παραπαίουν φορτωμένοι ενοχές, ναι αυτοί δεν πιστεύουν αρκετά στο δίκιο τους και επιλέγουν να σκοτώσουν ή να βλάψουν έστω τον άλλο. Υπάρχουν όμως και άλλοι που ρισκάρουν τη δική τους ζωή για να υπερασπιστούν αδύναμους και συγκρούονται με όσους είναι αρκετά άναδροι ώστε να χτυπάνε ως μπουλούκια ένα μετανάστη ή να χτυπάνε ύπουλα.
"Μόνο που αυτός το έκανε live και απέναντι σε δύο γυναίκες, για αυτό προκάλεσε σοκ."
Σε όσους είμαστε βολεμένοι, διότι άλλοι είναι στο δρόμο απέναντι στον κάθε τέτοιον υπέρ των μεταναστών. Πού είμαστε εγώ κι εσύ να τους υπερασπιστούμε; Αν δεν γινόταν αυτό, ούτε που θα είχες ασχοληθεί τόσο εκτενώς.
Και όχι μόνο δεν θα είχες ασχοληθεί, αλλά θα έκανες και πλακίτσα για τον Χίτλερ και θα εντυπωσιαζόσουν από ωραία περιτυλίγματα, με ανάκατες ακραίες και προοδευτικές θέσεις. Διότι και η Χ.Α. αυτό προσπαθούσε να κάνει, να εμφανιστεί εξωραϊσμένη. Και μην είσαι σίγουρος ότι δεν ήταν και σκόπιμο να το κάνει αυτό το επεισόδιο ο εν λόγω, προκειμένου να το παίξει και καλά λαϊκή κινητοποίηση κάνοντας εμπάργκο στα ΜΜΕ που καταλάβαιναν ότι δεν τους πολυσυμφέρουν χωρίς κάτι "ηρωϊκό". Είχαν αρχίσει να καταλαβαίνουν ότι το ποσοστό τους φιλοροούσε, οπότε ίσως θεώρησαν ότι έπρεπε να κάνουν κάτι απέναντι στον πραγματικό κίνδυνο γι' αυτούς, την αριστερά και τους κομμουνιστές. Από εκεί θέλουν να υπαρπάξουν ψήφους εξαθλιωμένων και φοβισμένων ανθρώπων. Τους άλλους ξέρουν ότι μπορούν να τους έχουν ανά πάσα στιγμή μαζί τους, εάν προκύψει αριστερή απειλή. Εχουν ιστορικό παράδειγμα Γερμανία του Χίτλερ και Ιταλία του Μουσολίνι που το μεγάλο κεφάλαιο και η επίσημη εκκλησία φυσικά, εν όψει του κομμουνιστικού κινδύνου στήριξε και τα δύο καθεστώτα. Ετσι μέσω ναζισμού και φασισμού τελειώσανε με το αντίπαλο δέος και επανήλθαν σε ομαλές συνθήκες καπιταλισμού και πάλι. Και μέχρι πρότινος, παρόλα τα στραβά και τις μαύρες σελίδες, υπήρχε το αντίπαλο δέος της απέναντι πλευράς, όταν εξέλειψε, εξέλειψαν και τα όρια από την εδώ πλευρά και πάμε δέκα βήματα πίσω μέχρι το επόμενο άλμα μπροστά. Γιατί έτσι περίπου βαδίζει η ιστορία, με αναστοχασμούς στο παρελθόν...
"Βάρβαρο είναι να μη συλογίζεσαι τη βαρβαρότητα" http://xeri.wordpress.com/2012/06/08/%CE%B2%CE%AC%CF%81%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%BF-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CF%83%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD/
Mέσα στα ουρλιαχτά των ημερων ένθεν και ενθεν ακουσα και μια ψυχραιμη φωνή,δυο χρόνια τωρα ζουσαμε παρακρατικές στιγμές τύπου προ του 67,κανείς δε μιλούσε,λες και δεν ξεραμε σε τι ιστορίες Λαμπράκη οδηγούν αυτές οι συμπεριφορές...
Βία εντός Βουλής έχουμε δει από το 1993. Οταν ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Βασίλης Κεδίκογλου, υπερπήδησε τρία έδρανα για να ρίξει χαστούκι στον συνάδελφό του του ΚΚΕ. Στρατή Κόρακα.
Ο Νταλάρας συνήλθε από το γιαούρτι ή είναι ακόμη στην εντατική;
Εύγε για την έξοχη ανάλυση για τα αίτια της βίας και κυρίως για την καθαρή ματιά με την οποία αντιμετωπίζεις το πρόβλημα!
Δεν χαρίζεσαι σε κανέναν γιατί πράγματι είμαστε πολλοί,μα πάρα πολλοί υπεύθυνοι για την ενίσχυση των άκρων στην χώρα μας.
Coolplatanos, συχνά αντιμετωπίζω πρόβλημα στο να ακολουθήσω τους συλλογισμούς σου αλλά πολύ περισσότερο δεν αντιλαμβάνομαι τι σε κάνει να χρησιμοποιείς εκφράσεις του στυλ «έχετε καταπιεί αμάσητο», «αν πιστεύεις αυτό είσαι για κλάματα» κλπ. Αυτά ισχύουν για όποιον διαφωνεί με σένα,
Επίσης, κάποια συμπεράσματα, όπως αυτό που αναφέρεις για τη Δημιουργία Ξανά, που την αποκαλείς πολιτική φούσκα με χρυσαυγουλίτικη ουσία, δεν στηρίζονται πουθενά.
Επί της ουσίας, η Αριστερά όσο «προσπαθούσε να εξηγήσει γιατί συμβαίνουν αυτά», δεν θα ήταν καλύτερο να τα καταδίκαζε κιόλας;
Πράγματι, η ΧΑ δεν δημιουργήθηκε στο Σύνταγμα με τους «Αγανακτισμένους», υπήρχε πολύ πιο πριν. Μόνο που ως τώρα, στις εκλογές έπαιρνε 0,3%, τώρα πήρε 7% γιατί –μεταξύ άλλων- η βία, η οποία όπως αναφέρω στην ανάρτηση, ευνοεί τα άκρα.
Δεν αντιλαμβάνομαι πού κολλάει η Γαλλική Επανάσταση. Επειδή είμαι κατά της βίας, την απαρνιέμαι; Συγκρίνεις τη δημοκρατική Ελλάδα του 22ου αιώνα με τη Γαλλία των Λουδοβίκων πριν από 250 χρόνια; Είναι δυνατόν; Τότε ο κόσμος ξεσηκώθηκε για να ανατρέψει ένα καθεστώς, εδώ έχουμε δημοκρατία (το είπε και ο Τσίπρας στην παρουσίαση του… επικαιροποιημένου προγράμματός του, άρα είναι αλήθεια!).
Επίσης, το ότι τρώω κρέας δεν νομίζω ότι με κάνει ασυνεπή στη στάση μου στο θέμα της βίας και δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να μιλήσω για θυσίες τάξεων και ανθρώπων!
Εντύπωση μου κάνει το γεγονός ότι θεωρείς πως έχουν δικαίωμα να ασκούν βία κάποιες τάξεις για να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους. Εσύ θεωρείς ότι πρέπει να το κάνουν π.χ. οι αριστεροί αλλά με το ΙΔΙΟ επιχείρημα κάνουν ό,τι κάνουν και οι Χρυσαυγίτες. Κατ’ αυτούς υπερασπίζονται την πατρίδα άρα και τους εαυτούς τους από τους κακούς ξένους! Άρα, και αυτοί «δικαιούνται» να κάνουν ό,τι κάνουν; Εγώ σε όλους που ακούν βία λέω ΟΧΙ! Καθαρό και ξάστερο.
Τέλος, πλακίτσα με τον Χίτλερ δεν κάνω, όπως δεν κάνω και με τα θύματα των επιθέσεων βίας (π.χ. Νταλάρα). Γενικά, σε αυτά τα θέματα δεν συνηθίζω να κάνω χιούμορ.
VAD, xristin, χαίρομαι που συμφωνούμε.
Δεν είμαστε πολλοί βέβαια, αλλά χαίρομαι που υπάρχουν και κάποιοι που βλέπουν τα πράγματα όπως κι εγώ.
Απλά περιεκτικός και τέλειος. Άψογος
Οχι στη βία! Εσύ και ο Προκόπης Παυλόπουλος!
Στάση ''ίσων αποστάσεων'', υπέροχα...
Για τον Κεδίκογλου απέφυγες να σχολιάσεις πάντως...
Μα, επί εποχής Βασίλη Κεδίκογλου δεν είχε... ανακαλυφθεί η πολιτική, δεν υπήρχε Τζήμερος
Αγροφύλαξ, είναι το πιο «εύκολο» να τηρείς ίσες αποστάσεις και να καταδικάζεις τη βία είτε την αριστερή είτε τη δεξιά είτε οποιαδήποτε.
Πέρα από το ότι πρόκειται για έντιμη και καθαρή στάση, δεν χρειάζεσαι να προσπαθείς να βρεις δικαιολογίες για να πείσεις τον εαυτό σου αλλά και τους άλλους ότι η «δική μας» βία είναι σωστή και πρέπει να υπάρχει. Απλώς λες όχι σε όλες.
Ματσαμπλόκε, τι να σχολιάσω; Αν επαληθετούν όσα λέω, τότε η βία στη Βουλή δεν θα είναι μόνο ένα περιστατικό όπως αυτό που αναφέρεις. Θα είναι κάτι σαφέστατα διαφορετικό και πολύ χειρότερο.
Coolplatanos, συχνά αντιμετωπίζω πρόβλημα στο να ακολουθήσω τους συλλογισμούς σου αλλά πολύ περισσότερο δεν αντιλαμβάνομαι τι σε κάνει να χρησιμοποιείς εκφράσεις του στυλ «έχετε καταπιεί αμάσητο», «αν πιστεύεις αυτό είσαι για κλάματα» κλπ.
Αυτά ισχύουν για όποιον διαφωνεί με σένα,
Ψάξε και στο δικό σου κείμενο πώς υπονοείς ότι σκέφτονται όσοι διαφωνούν με σένα. Ολοι περίπου τσουβαλιάζονται να είναι υπέρ της βίας (είτε συμμετέχουν, είτε σιωπούν, είτε επικροτούν κατά τη γνώμη σου). Ενώ εσύ δεν επικροτείς τη βία π.χ. του Κασιδιάρη; όταν λες: "Το να έχει απλώς άλλη άποψη, δεν παίζει! Σκεφτείτε (υπάρχουν πολλά ακόμη παραδείγματα, βέβαια) τον διάλογο Κανέλλη - Κασιδιάρη πριν από το επεισόδιο..."
Με λίγα λόγια υπονοείς ότι αφού υπήρχε λεκτική αντιπαράθεση με χαρακτηρισμούς, δεν του επέτρεπαν να έχει άλλη άποψη (ενώ εκείνος επέτρεψε στις συνομιλήτριες του...), άρα λογική και η κατάληξη;
Επίσης, κάποια συμπεράσματα, όπως αυτό που αναφέρεις για τη Δημιουργία Ξανά, που την αποκαλείς πολιτική φούσκα με χρυσαυγουλίτικη ουσία, δεν στηρίζονται πουθενά.
Δεν στηρίζονται πουθενά;
"4. Να χρησιμοποιηθούν όσοι μετανάστες δεν μπορούν να απελαθούν για φτηνό εργατικό δυναμικό σε ειδικές οικονομικές ζώνες που ταυτόχρονα θα είναι και περιοχές διαμονής τους. Διαφωνούμε με τις «φιλελεύθερες» απόψεις πως κάθε εργαζόμενος, είτε είναι μετανάστης είτε «ντόπιος», έχει τα ίδια εργασιακά δικαιώματα, διότι είναι ανεφάρμοστες στην πράξη. Όταν κάποιος φεύγει από μια χώρα όπου το επίπεδο αμοιβών είναι 1 δολλάριο τη μέρα είναι πρόθυμος να εργαστεί με αμοιβή που μπορεί να είναι κατώτερη από τον κατώτατο μισθό της χώρας προορισμού, αλλά πάντως είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που θα έπαιρνε στη χώρα του."
Αυτά πρώτον είναι κόντρα στην ευρπωπαϊκή νομοθεσία και 2ον έχει πέσει μπόλικη πικρή ειρωνεία από Ελληνες μετανάστες στο εξωτερικό. Για σκέψου αυτό που προτείνει ο Τζήμερος για εδώ να ίσχυε και για τους Έλληνες έξω. Σούπερ προοδευτική θέση έτσι;
Φούσκα πιθανόν δεν θα είναι διότι υπάρχουν αρκετοί που έχουν άγνοια και θα τον υποστηρίξουν δυστυχώς. Μέχρι και ο Μάνος έναντι του "αριστερού κινδύνου" συρρίκνωσε τις φιλελεύθερες απόψεις του για συνεργασία με τον Τζήμερο.
Επί της ουσίας, η Αριστερά όσο «προσπαθούσε να εξηγήσει γιατί συμβαίνουν αυτά», δεν θα ήταν καλύτερο να τα καταδίκαζε κιόλας;
Τα καταδίκαζε, εάν εσύ δεν το άκουσες ποτέ δεν φταίει η αριστερά. Εφόσον μάλλον αποφεύγεις να παρακολουθείς ό,τι δεν συμφωνεί με τις δικές σου απόψεις.
Πράγματι, η ΧΑ δεν δημιουργήθηκε στο Σύνταγμα με τους «Αγανακτισμένους», υπήρχε πολύ πιο πριν. Μόνο που ως τώρα, στις εκλογές έπαιρνε 0,3%, τώρα πήρε 7% γιατί –μεταξύ άλλων- η βία, η οποία όπως αναφέρω στην ανάρτηση, ευνοεί τα άκρα.
Αν διαβάσεις ευρωπαϊκή ιστορία θα διαπιστώσεις ότι οι ακροδεξιές δυνάμεις αυξάνουν τα ποσοστά τους όσο επιδεινώνεται η οικονομική κατάσταση και δημιουργείται αίσθημα ανασφάλειας στην κοινωνία. Αυξάνουν όταν υπάρχει απουσία κοινωνικού κράτους, αυξάνουν όταν υπάρχει απουσία μεταναστευτικής πολιτικής (αυτό για τα εδώ και σήμερα δεδομένα). Και αυτό επειδή πάντα είναι πολύ πιο εύκολο να στραφείς στο διπλανό σου αδύναμο, τον οποίο επιπλέον μισείς γιατί δεν θα ήθελες να βρεθείς στη θέση του, παρά να στραφείς εναντίον αυτών που πραγματικά ευθύνονται για τη θέση σου. (Αντόρνο - Χορκχάιμερ: αντισημιτισμός, όπου με τον αντισημιτισμό υπονοούνται όλοι οι "εχθρικοί ξένοι")
Δεν αντιλαμβάνομαι πού κολλάει η Γαλλική Επανάσταση. Επειδή είμαι κατά της βίας, την απαρνιέμαι; Συγκρίνεις τη δημοκρατική Ελλάδα του 22ου αιώνα με τη Γαλλία των Λουδοβίκων πριν από 250 χρόνια; Είναι δυνατόν; Τότε ο κόσμος ξεσηκώθηκε για να ανατρέψει ένα καθεστώς, εδώ έχουμε δημοκρατία (το είπε και ο Τσίπρας στην παρουσίαση του… επικαιροποιημένου προγράμματός του, άρα είναι αλήθεια!).
Η Γαλλική Επανάσταση δεν ήταν απλά η ανατροπή ενός καθεστώτος. Ηταν αυτό ακριβώς που λέει η λέξη Επανάσταση. Ηταν ανατροπή όλης της παλαιάς τάξης πραγμάτων και εγκαθίδρυση της εξουσίας των αστών και της αστικής δημοκρατίας που σήμερα απολαμβάνεις. Ξεκίνησε με βία και εμπεριέχει βία όταν απειλείται η κοινωνική συνοχή, η διάρρηξη του κοινωνικού ιστού και η καταστροφή της μεσαίας τάξης που συνυπάρχει υποστηρικτικά με την αστική. Αυτά δεν είναι αριστερή ιδεολογία. Πάρε και διάβασε Ντυρκέμ κοινωνιολογία, διάβασε ένα απλό εγχειρίδιο του Ανοιχτού Πανεπιστημίου για την ευρωπαϊκή ιστορία που δεν το έγραψαν αριστεροί, αλλά πασοκοι καλέ μου.
Επίσης, το ότι τρώω κρέας δεν νομίζω ότι με κάνει ασυνεπή στη στάση μου στο θέμα της βίας και δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να μιλήσω για θυσίες τάξεων και ανθρώπων!
Εσύ δεν μπαίνεις, αλλά αναγκαστικά σε βάζει η ζωή είτε αρνείσαι να δεις είτε ότι την πραγματικότητα. Δεν ορίζεις ούτε εσύ, ούτε εγώ τη ροή της ιστορίας και των κοινωνικών αλλαγών με το να καταδικάζεις τη βία. Απλά παρηγορείς την ευαισθησία σου, που δικαίως πλήττεται, αλλά δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα. Οταν υπάρχει διάρρηξη του κοινωνικού ιστού υπάρχει και βία. Απλά βλέπεις το δέντρο και χάνεις το δάσος της όποιας ιστορικής εξέλιξης για την ελληνική κοινωνία. Υπάρχει με το μνημόνιο μία υποχρεωτική τομή σε ό,τι ίσχυε μέχρι τώρα. Εσύ βλέπεις ένα κακομαθημένο λαό, εγώ βλέπω απλά άλλο ένα λαό που ζούσε με χ τρόπο, υποχρεώνεται να ζήσει με ψ και αντιδρά. Το αν είναι ηθικός ή ανήθικος η ιστορία δεν το μετρά. Μετρά την αλλαγή που προκύπτει. Η ιστορία δεν κρίνει ηθικές, αλλά γεγονότα.
Εντύπωση μου κάνει το γεγονός ότι θεωρείς πως έχουν δικαίωμα να ασκούν βία κάποιες τάξεις για να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους.
Εσύ θεωρείς ότι πρέπει να το κάνουν π.χ. οι αριστεροί αλλά με το ΙΔΙΟ επιχείρημα κάνουν ό,τι κάνουν και οι Χρυσαυγίτες.
Δεν θεωρώ τι πρέπει, βλέπω τι συμβαίνει, σε αντίθεση με σένα που πάντα κρίνεις ό,τι συμβαίνει, αντί να διαπιστώνεις τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Τα πρέπει να είναι έτσι ή αλλιώς αφορούν το τι θέλουμε και αυτό τυχαίνει να ονομάζεται βολονταρισμός. Δηλαδή το να νομίζουμε ότι η ιστορία εξελίσσεται όπως εμείς θα θέλαμε, αλλά αυτό δεν ισχύει. Συμβαίνει τάξεις να αντιπαλεύουν. Ανώτερες με κατώτερες. Αυτό έγινε και στη Γαλλική επανάσταση. Ξαναδιάβασε το. Και αυτό δεν σταμάτησε ποτέ. Διότι η τότε αστική τάξη είναι αυτή που αναδείχθηκε σε κεφαλαιούχους, δηλαδή αγγλιστή καπιταλιστές. Αλλά η εργατική τάξη που είχε επίσης τότε υποστηρίξει τους αστούς έμεινε εκτός εξουσίας. Η Γαλλική επανάσταση ανέτρεψε ουσιαστικά οριστικά το παλιό καθεστώς της μοναρχίας, αλλά όχι μόνο, αποτέλεσε και κατάρρευση πλήρη της φεουδαρχίας, των παλιών ευγενών. Οι αστοί ήδη στην Αγλλία και στη Γαλλία είχαν δημιουργήσει τις νέες σχέσεις παραγωγής, τον καπιταλισμό, από τον 16-17 αιώνα στην Αγγλία πρώτα με τη βιομηχανική επανάσταση, με λιγότερα αίματα αυτή. Λουδίτες έσπαγαν μηχανές που τις θεωρούσαν απειλή για τις θέσεις εργασίας. Και αυτά από εγχειρίδια του Ανοιχτού Πανεπιστημίου είναι, δεν τα έγραψε ο Τσίπρας και ο Συριζα.
Κατ’ αυτούς υπερασπίζονται την πατρίδα άρα και τους εαυτούς τους από τους κακούς ξένους! Άρα, και αυτοί «δικαιούνται» να κάνουν ό,τι κάνουν; Εγώ σε όλους που ακούν βία λέω ΟΧΙ! Καθαρό και ξάστερο.
Τέλος, πλακίτσα με τον Χίτλερ δεν κάνω, όπως δεν κάνω και με τα θύματα των επιθέσεων βίας (π.χ. Νταλάρα). Γενικά, σε αυτά τα θέματα δεν συνηθίζω να κάνω χιούμορ.
Οι χρυσαυγίτες δεν υπερασπίζονται καμία πατρίδα και το ξέρεις πολύ καλά. Αυτό είναι το περιτύλιγμα. Οι χρυσαυγίτες και γενικά ο φασισμός είναι η εφεδρεία του συστήματος όταν καταρρέει. Στη Γερμανία τον Χίτλερ στήριξαν εντέλει οι βιομήχανοι και στην Ιταλία τον Μουσολίνι βιομήχανοι και Εκκλησία εν όψει του κομμουνιστικού κινδύνου. Διότι τότε ακόμα η σοβιετία αποτελούσε όνειρο για τους εργαζόμενους, δεν είχαν ακόμα γίνει όσα έγιναν αργότερα. Και σε ολόκληρη την Ευρώπη τη δεκαετία του '20 ιδρύονταν κομμουνιστικά κόμματα για να υπερασπιστούν τους εργαζόμενους. Ετσι όταν προέκυψε ο ναζισμός και ο φασισμός (για τους λόγους που είπα παραπάνω: ο αδύναμος πιο εύκολα στρέφεται στο δίπλα του, παρά στον από πάνω, διότι το δεύτερο θέλει μεγάλες κοχόνες και θάρρος και πίστη στη ζωή) το σύστημα τον είδε σαν δεκανίκι και έλπιζε μάλιστα να το δουν να σαρώνει και σοβιετική ένωση, εξού και έξυπνα ο Στάλιν είχε κλείσει ειρήνη με Χίτλερ μέχρι να τους δει να ξεκουνιούνται οι δυτικοί. Η πρόβα τζενεράλε δε για τον πόλεμο στην Ευρώπη έγινε αρχικά στον εμφύλιο της Ισπανίας το 1936. Στη Γκουέρνικα δοκιμάστηκαν (με την ανοχή της Ευρώπης) τα νέα βομβαρδιστικά του Χίτλερ. Και μόνο όταν είδαν να στρέφεται και εναντίον τους οι δυτικοί συμμάχησαν με τον Στάλιν για να τον σταματήσουν.
Οι χρυσαυγίτες κυρίως τα έχουν με την αριστερά. Είναι ιστορικό το θέμα, δεν είναι απλά μούρλα ή βίτσιο τους. Και δεν δρουν μόνοι. Εχουν πλάτες. Διάβασε λίγο το βιβλίο του τύπου που κατάφερε να φύγει από τη Χρυσή Αυγή και που καταγγέλει διάφορα και εντέλει διαπιστώνει ότι δεν έχουν καμία σχέση με πατριωτισμό.
Το βιβλίο υπάρχει εδώ: http://www.scribd.com/doc/53789478/%CE%A7%CE%91%CE%A1%CE%97%CE%A3-%CE%9A%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%9F%CE%A5%CE%9C%CE%92%CE%A1%CE%97%CE%A3-%CE%93%CE%9A%CE%A1%CE%95%CE%9C%CE%99%CE%96%CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%91%CE%A3-%CE%A4%CE%9F-%CE%9C%CE%A5%CE%98%CE%9F-%CE%A4%CE%97%CE%A3-%CE%A7%CE%A1%CE%A5%CE%A3%CE%97%CE%A3-%CE%91%CE%A5%CE%93%CE%97%CE%A3
Ε, ναι, δύσκολα θα με παρακολουθήσεις και αυτή τη φορά, διότι προσπαθώ κάθε φορά να σου πω σε περίληψη ιστορία περίπου τριών αιώνων και λογικό να κάνω άλματα στις σκέψεις. Διάβασε αν θέλεις να καταλάβεις τι στο καλό λέω. Δεν φταίω που έχεις μείνει στα διαβάσματα μόνο του Λυκείου.
Πάρα και διάβασε τη "Σκοτεινή Ηπειρο" του Μαζάουερ, όχι δεν είναι αριστερός ο άνθρωπος. Διάβασε την Εποχή των Ακρων του Χοσμπάουμ. Αυτός είναι μαρξιστής ιστορικός αλλά αποδεκτός στην Ευρώπη, δεν τον έχουν εξορίσει..., αντίθετα είναι και μέλος της Βρετανικής Ακαδημίας και της Αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Επιστημών, επίτιμο μέλος του King's College στο Καίμπριτζ και επίτιμος διδάκτωρ πολλών πανεπιστημίων σε αρκετές χώρες http://www.biblionet.gr/author/15079
Αν διαβάσεις κάποια πράγματα ίσως μπορέσουμε να συνεννοηθούμε. Μπορεί και πάλι να έχουμε διαφορετική άποψη, αλλά τουλάχιστον δεν θα παραξενεύεσαι με τον τρόπο που σκέφτομαι, θα ξέρεις τι εννοώ όταν λέω κάτι. Δεν σου κάνω την ξύπνια, αλλά είναι απλά γεγονός ότι αγνοείς βασικά πράγματα ευρωπαϊκής ιστορίας. Εχεις δικαίωμα να εκφέρεις γνώμη εννοείται, αλλά έχω και εγώ δικαίωμα να κρίνω την άγνοια σου. Δεν μπορείς να επιμένεις να δω ό,τι βλέπεις, όταν βλέπω κάτι παραπάνω από αυτό που βλέπεις εσύ. Δηλαδή να τυφλωθώ να μην τα βλέπω; Ή να σε κολακέψω υποκριτικά πώς τα λες καλά. Αυτό μπορούν να στο πουν ειλικρινά μόνο όσοι γνωρίζουν όσα γνωρίζεις και εσύ, αν στο έλεγα εγώ θα ήταν υποτίμηση και δούλεμα, όχι έντιμη στάση έναντί σου.
Και δεν συνηθίζω να είμαι ανέντιμη. Ρώρα και την Καμέν :-) Και δυστυχώς εξαιτίας πολλών ανιστόρητων στην κοινωνία μας θα αναγκαστούμε ίσως να ξαναζήσουμε κάποιες δυσάρεστες καταστάσεις. Αλλά υπάρχουν και αυτοί που γνωρίζουν ιστορία και την παραποιούν όπως τους συμφέρει, βλέπε Χρυσαυγίτες. Βασίζονται όμως και πάλι στην άγνοια όσων τους ψηφίζουν. Τα βασικά στελέχη όμως δεν έχουν άγνοια, έχουν βαθύ μίσος για το συνάνθρωπό τους. Σχόλιο χρυσαυγίτη από το facebook: "Δεν θα διώξουμε τους αλλόφυλους, θα διώξουμε τους παράνομους μετανάστες. Πολιτικά δικαιώματα (ελληνοποίηση) θα παίρνει κάποιος αν έχει προγόνους λευκούς ή Έλληνες. Επιμειξία με λευκό ...δεν θεωρείται κάτι το κακό. Επιμειξία με ασιάτη ή αφρικανό σηκώνει συζήτηση. Δεν υπάρχει επίσημη θέση αλλά οι μιγάδες πιστεύω δεν πρέπει να έχουν πλήρη πολιτικά δικαιώματα. Τα παιδιά τους θα μπορούν να έχουν μόνο αν είναι με λευκό."
Πού άκουσες αριστερό να διαχωρίζει τους ανθρώπους με βάση τη φυλή; Είναι σάπιοι από τη βασική τους θεωρία. Είναι τελείως διαφορετικό να έχουν γίνει λάθη στην πρακτική εφαρμογή (πρώτη φορά εξάλλου εφαρμοζόταν) μίας ιδεολογίας και τελείως διαφορετικό να βασίζεται σε φυλετικό μίσος εξαρχής. Να μία βασική διαφορά της βίας της Χ.Α. και των αριστερών. Που στην τελική οι αριστεροί δεν λένε: Ναι, θα χτυπάμε. Εξηγούν αυτό που συμβαίνει. Εχει εξήγηση ιστορική εξήγηση και η συμπεριφορά της Χ.Α. αλλά παρόλη την εξήγηση είναι σάπια από τη βάση της. Και ο χριστιανισμός έχει επιβληθεί βίαια, αλλά δεν μπορείς να πεις ότι έχει εξίσου σάπια φιλοσοφία. Μπορεί να έχει αρνητικά στη φιλοσοφία του, αλλά δέχεται θεωρητικά τη συνύπαρξη όλων των ανθρώπων. Ολη η ανθρωπότητα έχει υπάρξει βίαιη κατά καιρούς. Οκ, καταδίκασέ την, αλλά αν δεν βρεις τα πραγματικά αίτια της βίας δεν θα βγάλεις άκρη. Ο Γκάντι, κατά της βίας και υπέρ της παθητικής αντίστασης, είχε πει ότι "η φτώχεια είναι η χειρότερη μορφή βίας". Γιατί; Γιατί σε εγκαταλείπουν και σε αφήνουν να πεθάνεις, σε υποχρεώνουν να πεθάνεις χωρίς να απλώσουν χέρι πάνω σου να σε ματώσουν σαν τον Χατζιδάκη που σε ενόχλησε. Και εμένα με ενόχλησε και το καταδίκασα εκείνη τη μέρα στο τουίτερ. Ε, και; Αλλαξε κάτι; Αλλαξε το ότι αντίστοιχα οι αστυνομικοί ασκούσαν βία στον κόσμο και παρότι οπλισμένοι δεν κατάφεραν να εμποδίσουν το κάψιμο των ανθρώπων στη Μαρφίν. Αντίθετα κατάφεραν να χτυπάνε διαδηλωτές μία χαρά, γιατί η αστυνομία είναι τίγκα στους χρυσαυγίτες. Ποιοι καταδικάζουν στη φτώχεια το λαό του Νίγηρα που τον θυμήθηκε η Λαγκάρντ για να μας κουνήσει το δάχτυλο; Βάλε το μυαλό σου και την ευαισθησία να απλώσει λίγο παραπέρα σκέψεις και θα δεις και άλλες οπτικές, αρκεί να πάρεις και μερικά ερεθίσματα διαβάζοντας ιστορία. Ο κόσμος δεν ανακαλύφθηκε σήμερα στην Ελλάδα, ούτε έχουμε μόνο στην Ελλάδα τέτοια φαινόμενα. Στις Ινδίες, παρότι ειρηνικός λαός σε γενικές γραμμές πέρυσι ή πρόπερσι έφαγαν κυριολεκτικά έναν γαιοκτήμονα. Κάι αντίστοιχο είχε γίνει και με Ευρωπαίους φεουδάρχες. Οταν υποβιβάζεις τον άνθρωπο σε κτήνος, σαν κτήνος θα συμπεριφερθεί. Αν και τα κτήνη, όταν εννοούμε ζώα, είναι πιο οικονομικά στη σπατάλη της ζωής, διότι δεν έχουν στόχο το κέρδος, ούτε τη συσσώρευση κεφαλαίων. Αυτό είναι καθαρά ανθρώπινο χαρακτηριστικό. Δεν θα βρεις ζώα να έχουν σκοτώσει 48 εκατ. άτομα του είδους τους. Ο άνθρωπος το έχει κάνει. Αυτό είναι η ευχή και κατάρα μας συνάμα, το ότι δηλαδή εξανθρωπιστήκαμε. Διότι όταν το ζώο μέσα μας απειλείται ή δεν το φροντίζουμε επαρκώς τότε ο άνθρωπος γίνεται απάνθρωπος.
Τέλος μη νομίζεις ότι η επιλογή της μη βίας σου εξασφαλίζει ότι δεν θα έχεις θύματα. Ο Γκάντι είχε επιλέξει και είχε πείσει το λαό του για παθητική αντίσταση. Αυτό ωστόσο δεν εμπόδισε τους Βρετανούς ως αποικιοκρατική δύναμη να ρίξουν στο ψαχνό και να σκοτώσουν κοντά 2.000 άτομα στο Αρμιτσάρ. Κατάλαβες καλό μου; Η μη βία δεν είναι επίσης χωρίς κόστος. Οπως δεν ήταν χωρίς κόστος και για τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ που είχε επιλέξει την τακτική του Γκάντι. Τι έγινε τελικά; Τον δολοφόνησαν. Οπως δολοφόνησαν και τον Γκάντι και μάλιστα ομοιδεάτης του, δηλαδή Ινδουιστής, γιατί θεωρούσε ότι ο Γκάντι υποστήριζε τους μουσουλμάνους. Επομένως με το τι θέλουμε η ιστορία δεν ερμηνεύεται, ούτε παύουμε να έχουμε θύματα αν είμαστε κατά της βίας. Ο μόνος λόγος που επιλέγω να είμαι κατά της βίας (αλλά χωρίς να σημαίνει ότι δεν αντιλαμβάνομαι γιατί συμβαίνει) είναι διότι όταν ξέρεις ότι γνωρίζεις καλύτερα την πραγματικότητα και ξέρεις ότι τελικά πάντα κερδίζει η ζωή, είσαι έτοιμος να πεθάνεις και όχι να σκοτώσεις. Διότι ακριβώς επειδή γνωρίζεις ότι έχεις δίκιο αξίζει να θυσιάσεις τη ζωή σου γι' αυτό, διαφορετικά δεν αξίζει καμία ζωή να θυσιάζεται. Οι της Χ.Α. ξέρουν κατά βάθος ότι δεν έχουν δίκιο γι' αυτό κυρίως επιλέγουν να σκοτώσουν και όχι να πεθάνουν. Και για τους αριστερούς όσοι επιλέγουν το ίδιο για μένα δεν πιστεύουν αρκετά στον τελικό θρίαμβο της αλήθειας τους. Διότι ναι, είναι πιο υγιές και με την πλευρά της ζωής το να είναι ο κόσμος περισσότερο δίκαιος και αυτό θα γίνει σίγουρα αργά ή γρήγορα.
Πράγματι, δύσκολα σε παρακολουθώ και αυτή τη φορά. Είναι λόγω της άγνοιας, όπως ορθώς έχεις διαπιστώσει.
Υποθέτω πως οι υπόλοιποι άνθρωποι με τους οποίους κάνεις διάλογο είναι επίσης πολυδιαβασμένοι και μπορείτε να ανταλλάζετε απόψεις επιπέδου.
Εγώ, πάντως, δεν θεωρώ ότι για να καταγγέλει κάποιος τη βία από όπου και αν προέρχεται, που είναι και η μοναδική έντιμη στάση, πρέπει να έχει περάσει τη ζωή του διαβάζοντας.
Υποθέτω, τέλος, πως και όλοι όσοι ψηφίσατε χθες ΣΥΡΙΖΑ, είστε οι καλλιεργημένοι ε;
Πιγκουίνε δεν ξέρω τι είναι όλοι όσοι ψηφίσανε ΣΥΡΙΖΑ. Ξέρω όμως για μένα ότι πριν πάρω οποιαδήποτε θέση, ειδικά δημόσια, το παιδεύω πάρα πολύ. Οι υπόλοιποι άνθρωποι με τους οποίους κάνω διάλογο ή ξέρουν περισσότερα από μένα και φροντίζω να μαθαίνω από αυτούς, ή όταν ξέρουν λιγότερα πάντα τους πιέζω να μάθουν περισσότερα όπως πιέζω και τον εαυτό μου. Η "μοναδική έντιμη στάση καταδίκης της βίας από όπου και αν προέρχεται" είναι απλά ανιστόρητη, άρα και ανέντιμη, εφόσον δεν βασίζεται στη γνώση του τι συμβαίνει πραγματικά. Δεν είσαι ο Γκάντι, ούτε ο Θορό, ούτε ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ που έκαναν πράξη ζωής τη μη βία τεκμηριωμένα και με βαθιά σοφία και δικαιούντο γι' αυτό να υποστηρίζουν αυτή την άποψη με συνέπεια. Επειδή δεν μπορώ ούτε στο δαχτυλάκι τους να αγγίξω το τι στάση ζωής κράτησαν γι' αυτό έχω τη σεμνότητα τουλάχιστον να μην υποστηρίζω με περισσή αφέλεια πράγματα που δεν θα μπορούσα να τηρήσω. Κι αυτό ακριβώς επειδή βασανίζω βαθιά το κάθετι που εκφέρω σαν άποψη και δεν το λέω απλά επειδή κάπου το άκουσα και μου άρεσε ή επειδή δεν μου αρέσει κάτι που συμβαίνει στην πραγματικότητα και δεν μπορώ να το αποδεχθώ.
Ο Γκάντι σίγουρα δεν είχε περάσει τη ζωή του διαβάζοντας (αν και είχε κάνει σπουδές νομικής), αλλά απαρνήθηκε α. την κοινωνική του θέση και στάθηκε δίπλα στους παρίες β. όταν κάποια στιγμή δοκίμασε να βγει από το δικό του φιλοσοφικό πλαίσιο μη βίας και να φάει κρέας ζώου, όλη νύχτα ονειρευόταν μία κατσίκα να βελάζει στο στομάχι του μέσα. γ. είχε υπερβεί κάθε προκατάληψη που αφορούσε τους ιδεολογικούς του αντιπάλους και έβλεπε τους πάντες με αγάπη.
Επειδή όλα αυτά δεν μπορώ να τα αγγίξω, αλλά ούτε εσύ μπορείς, αλλιώς θα είχες κατανόηση ακόμα και για το δολοφόνο σου, όπως ο Γκάντι, γι' αυτό θεωρώ ανέντιμο να παριστάνω ότι τάχα μου καταδικάζω τη βία από όπου και αν προέρχεται. Αν είχαμε την αγνότητα και τη συνέπεια του Γκάντι ως προς τη μη βία δεν θα καταναλώναμε κοψίδια. Αν μη τι άλλο θεωρώ ότι είμαι περισσότερο έντιμη δηλώνοντας ότι "δεν μου είναι εύκολο να καταδικάσω κάθε μορφή βίας διότι δεν έχω ξεπεράσει κάθε προκατάληψη που δημιουργεί εντάσεις και βία". Εσύ θεωρείς ότι έχεις ξεπεράσει όλες τις προκαταλήψεις σου; Για σκέψου.
Χαρακτηριστικό του τι είχε υπερβεί ο Γκάντι είναι μία σκηνή στην ταινία (που μπορεί να μην είναι πραγματική, αλλά αν διαβάσεις το πώς σκεφτόταν θα μπορούσε κάλλιστα να είναι) όπου ένας Ινδουιστής τον παρακαλάει να φάει και να μη συνεχίσει τη νηστεία, γιατί θα πεθάνει και θα τον έχει βάρος στην ψυχή του. Ο Γκάντι νήστευε για να σταματήσει ο εμφύλιος που είχε ξεσπάσει ανάμεσα σε Ινδουιστές και Μουσουλμάνους. Κάτι που αργότερα οδήγησε στο να γίνει το ξεχωριστό κράτος του Πακιστάν. Ο εξαγριωμένος Ινδουιστής του λέει ότι φοβάται πώς θα πάει στην κόλαση γιατί σκότωσε ένα παιδί λιώνοντας το κεφάλι του, επειδή οι μουσουλμάνοι είχαν σκοτώσει το δικό του παιδί. Ο Γκάντι τότε του απαντά ότι μόνο ο θεός μπορεί να κρίνει ποιοι θα πάνε στην κόλαση, αλλά ότι ξέρει έναν τρόπο που οδηγεί έξω από την κόλαση. Ο Ινδουιστής τον ρωτάει ποιος είναι αυτός και ο Γκάντι του απαντά: "Θα βρεις ένα παιδί, στην ηλικία του παιδιού που σκότωσες και που θα έχει μείνει ορφανό. Θα το πάρεις και θα το μεγαλώσεις σαν να ήταν δικό σου, αλλά με ένα βασικό όρο: Θα είναι παιδί μουσουλμάνων και θα το μεγαλώσεις σαν μουσουλμάνο". Ο Ινδουιστής γούρλωσε τα μάτια με δέος και έφυγε τρομοκρατημένος.
Ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις. Η καταδίκη της βίας είναι ανέντιμη στάση εκτός αν είσαι διαβασμένος ή είσαι ο Γκάντι. Τέλος πάντων.
Με βάση το σκεπτικό σου για την κρεατοφαγία, πρέπει επίσης να θεωρηθούν «κακοί» εκείνοι που π.χ. είναι υπέρ των δικαιωμάτων των ανθρώπων αλλά... πίνουν γάλα! Γιατί υποθέτω τις αγελάδες δεν τις ρωτάνε οι άνθρωποι αν θέλουν να μας δώσουν το γάλα τους. Απλά πάμε και το παίρνουμε χωρίς... διαβούλευση, ίσως και με βία.
Όπως λοιπόν είναι ασυνεπής αυτός που καταδικάζει τη βία λλά τρώει π.χ. σουβλάκια, έτσι είναι και αυτός που ανήκει π.χ. στη Διεθνή Αμνηστία αλλά πίνει Milko!
Σόρι, δεν μου κολλάει.
Αν λοιπόν θεωρείς ότι είσαι ικανός για τέτοια υπέρβαση τότε να δεχθώ ότι είσαι και έντιμος σε αυτό που υποστηρίζεις. Αλλά δεν θα μπορούσα να σε φανταστώ να μεγαλώνεις ένα παιδί διδάσκοντάς του τις απόψεις αυτών με τους οποίους δεν συμφωνείς, π.χ. εν προκειμένω του ΣΥΡΙΖΑ, λυπάμαι, αλλά δεν πιστεύω ότι είσαι έντιμος όταν καταδικάζεις τη βία από όποια πλευρά και αν προέρχεται.
Τουλάχιστον εγώ δεν υποστηρίζω ότι είμαι ικανή για τέτοιες υπερβάσεις. Ούτε ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι ικανοί για κάτι τέτοιο. Αρα, απλά συμμετέχουν σε έναν ιδεολογικό πόλεμο και νομίζουν πως είναι κατά της βίας, επειδή απλά την καταδικάζουν λεκτικά. Πολύ ρηχό και υποκριτικό Πιγκουίνε μου για να είναι έντιμο.
Δεν σου κολλάει, αλλά υπάρχουν πολλοί άνρθωποι που τους κολλάει και το υποστηρίζουν έμπρακτα σαν στάση ζωής. Αυτούς τους σέβομαι διότι είναι εξαιρετικά συνεπείς σε αυτό που υποστηρίζουν. Για να πάρεις το γάλα δεν σκοτώνεις το ζώο. Για να το φας όμως το θανατώνουν άλλοι για σένα και μάλιστα βάναυσα. Ούτε καν το βάρος του θανάτου του ζώου δεν βιώνουμε, το έχουμε αναθέσει σε άλλους.
Ο άνθρωπος δεν είναι το μοναδικό πλάσμα που δικαιούται να ζει. Ολα τα πλάσματα δικαιούνται. Αλλά αυτό δεν βολεύει τη δυτική σου κουλτούρα. Ε, η δυτική κουλτούρα θέλεις δεν θέλεις περιέχει και βία επί της φύσης και μεταξύ των ανθρώπων.
http://www.thepressproject.gr/theme.php?id=23530
http://xpsilikatzoy.wordpress.com/2012/06/12/violence_not/
Δημοσίευση σχολίου